March 6, 2016

6:49

Perempuan yang menangis awal pagi
Seorang yang cinta sayang orang yang sama setiap hari
Nak rasa di sayang di cinta hari hari
Bukan rasa sendiri

Semalam, 
Aku tak sabar nak jumpa dia
Aku tak sabar nak tengok muka dia
Tapi di balas senyum hambar
Muka cuka
Aku menangis lagi

Cuba tahan seadanya
Aku nak tgk dia senyum
Aku yang mula langkah
Aku yang mula semuanya
Tapi kenapa aku? Kenapa seorang perempuan?

Bila dia nak rasa dilindungi?
Bila dia rasa nak di sayangi?
Kenapa org yg aku sayang nak pergi
Bila aku juga bg apa semuanya

Bila aku kata aku cinta
Aku kata aku sayang
Aku betul maksudkannya
Betul dari roh dan jasad aku

Bila aku kata nak jadi isteri
Bila aku cuba menambung
Bila aku dah ada niat nak halal kan hubungan kita
Tapi awak tak berharap

Sebelum sebelum ini
Aku juga ditinggalkan
Aku juga jadi gila
Aku yang merayu
Malu, tp sbb aku sayang aku cinta aku yang tahan dulu

Siapa nak jaga hati aku bila kita berdua?
Aku sendiri bila kita berdua?
Aku yang kena jadi kuat sebab aku perempuan?
Aku lemah, aku nak dia yang sandang. Aku nak dia
Tapi tak datang

Kenapa perempuan lain yang menang
Kenapa hati yang lain dia puja

Pikir nak pakai apa sebelum berjumpa
Apa yang cantik?
Cantik depan mata dia?
Nak aku saja dia nampak
Aku saja paling indah
Aku saja dia ada
Sampai jadi gila
Tapi perempuan lain yang hebat
Perempuan lain lagi indah

Pikir macam mana nak lembut hati
Nak sentuh hati dia

Pikir aku sorg yang dia ada
Nak aku yang paling atas
Tapi, perempuan lain 
Perempuan lain

Nak dilafaz kata cinta
Nak dirasa kata ikhlas

Hari hari aku tunggu
Nak dia kata aku saja dia ada
Bila aku sedih aku luka aku jatuh
Nak rasa tenang

Aku tahan sbb aku tak nampak yang lain
Aku tahan sebab niat aku
Aku tahan dengan janji aku
Tapi selalu aku dimain

Aku akan pergi bila tiba masa
Tahan aku jika awak benar CINTA.

Assalamualaikum

Aku penyapu yang jatuh cinta dgn rokok daun









No comments:

Post a Comment

Post a Comment